•  
  •  
  •  
  •  
  • Extra Rent!


    – Hela veckan!

  • Gör vardagen enklare


    – med Extra Rent

  • Extra Rent anpassar jobbet


    – efter Dina önskemål!

  • Spara tid


    – och öka Din livskvalitet med Extra Rent

Frågor och svar - Vanliga frågor

Hur blir jag hemstädningskund?

Klicka på 'Boka ett hembesök' och fyll i formuläret om du är intresserad att bli hemstädningskund. Därefter blir ni kontaktad av oss för ett fritt hembesök (er första städning kan göras i samband med ert fria hembesök).

 

Vad behöver jag som kund tänka på inför städningen?

För bästa resultat ber vi dig att skapa så fria ytor som möjligt vilket gör att i vi kan städa effektivt.

 

Vad är det för bindningstid och uppsägningstid för hemserviceabonnemanget?

Eventuella uppehåll, avbokningar eller uppsägningar måste av kund göras minst 5 dagar innan planerad städning/alt. övrig tjänst.

Hur fungerar det med nycklar?

Du väljer om du vill vara hemma och öppna eller om vi ska kvittera ut nycklar. För att vår försäkring ska gälla måste vi kvittera ut nycklar av er eller att ni är hemma och öppnar och sedan låser när vi är klara. Om ni väljer att gömma nycklar eller andra lösningar så gäller inte vår försäkring om det skulle hända någonting.

 

Är det samma person som kommer hem till mig?

Ja, vårt upplägg är att du har samma städare utom vid sjukdom eller semester. Om vi av någon anledning måste byta ut städaren hos dig så blir du alltid kontaktad om det innan.

 

Vad händer om något går sönder när ni städar hos mig?

Vi har ansvarsförsäkring som täcker ev skador orsakade av oss. Ni anmäler det till oss Den här e-postadressen skyddas mot spambots. Du måste tillåta JavaScript för att se den. eller 040-466 652.

 

Hur betalar jag?

Vi skickar en faktura en gång per månad till våra hemstädningskunder. Vi bryter runt den 15:e varje månad och räknar då ihop vilka städningar som varit sedan förra brytpunkten. Vi har 10 dagars förfallotid så att fakturan förfaller runt den 25:e. 

 

Hur fungerar det med avbokning?

Eventuella uppehåll, avbokningar eller uppsägningar måste av kund göras minst 5 dagar innan planerad städning/alt. övrig tjänst. Vid avbokningar mindre än 5 dagar innan planerad städning/alt. övrig tjänst erbjuder extrarent.se en motsvarande ersättningstid inom 7 dagar alternativt debiteras 50 % av den totala kostnaden.Avbokning gör du via mail Den här e-postadressen skyddas mot spambots. Du måste tillåta JavaScript för att se den. eller telefon 040-466 652.

 

end faq